Kawaii tar över världen?

Här är en liten rolig artikel från DN som jag hittade.

"Alla som satt sin fot i Japan kan vittna om hur utropet kawaii tycks snurra som konstant soundtrack till det dagliga livet. Kawaii kawaii kawaiiii!

Kawaii, som löst kan översättas till gulligt, bedårande eller hjärtevädjande, är rådande ideal för nästan allt. Hjälplösa bebisar och små djur är kawaii, liksom seriefigurer och mangakaraktärer med enorma ögon. Modet är kawaii, chokladpralinerna är kawaii, sättet man går på är kawaii, idolerna är kawaii och bilen man kör är kawaii. Häromdagen på en restaurang i centrala Tokyo satt undertecknad bredvid en medelålders kvinna som med förtjusta pip beskrev sin hamburgare som kawaii." (läs hela HÄR - rekomenderar ^^)

Finns även lite längre ner i artikeln lite tips på ställen man kan besöka om man åker till Japan!
Personligen tänker jag kopiera artikeln till ett dokument så jag lätt hittar det om jag ska åka dit - vilket jag vill någon gång =D


kawaii ^^ kawaiiii ^^
This is so Kawaii =^_^=

Bilderna hittade här och här.

//Josefine.

Kommentarer

Jag älskar kommentarer så skriv gärna en rad eller två! =)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som kommer se den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0