Själv...

En sak som jag upptäckt precis... Det är faktiskt ganska skönt att bara ha sig själv att tänka på (borsett från hunden då)... Göra matlista, handla, diska... Jag skulle nog klara av att flytta hemifrån...

Bara en sak som skulle störa mig då är nog helt ensamhet... Om jag nu inte har en hund... (eller kompis...) Men slippa föräldrarna (inte bokstavligt men ni vet nog vad jag menar)... Det skulle nog vara rätt skönt...

Det är en sak jag skulle vilja ändra... Att pappa inte ska behöva tjata på mig att göra något... För jag kan faktiskt själv... Men då vill jag inte ha ett "åh, men vad bra då J att du tagit hand om det här".. Med lite ironi i rösten... Jag vill inte höra sådant.. Det går bra ändå... Om jag får göra på mitt sätt (som jag vet inte är dåligt, bara annorlunda ibland) så blir det gjort allting... Men jag vill också få vara ensam när jag gör det ,som nu...  Min minsta syster och pappa är borta en vecka och det är bara jag och min andra syster hemma.. (Hon är mest på sitt rum och läser) Jag kan sköta hunden och hemmet i min takt och på mitt sätt... Jätteskönt...

Det ända jobbiga är kvällspasset med hunden... Vi (läs pappa) brukar gå ut med honom vid 11,12.. Och jag är lite mörkrädd (eller jag är inte rädd för mörkret i sig mer det som jag inte kan se i mörkret som man kan se på dagen.) Det är en av alla saker jag är rädd för... Jag är rädd för många saker (mer eller mindre)... Det är synd... Jag vill inte vara rädd, kan någon få mig att inte vara det...

Berg och dalbanan åkte ner en bit och fortsatte rakt fram igen

//J.

P.s jag tror inte att jag kommer skriva så här många inlägg varje dag... Dels hinner jag inte och sen måste jag bara få ur mig allt just nu... Och då är ju det jag fått ur mig redan ute... D.s
//Josefine.

Kommentarer

Jag älskar kommentarer så skriv gärna en rad eller två! =)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som kommer se den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0