Rädslor... (varning för långt inlägg...)

Uäää, fästingar är så vidriga...

Ska försöka återberätta det jag skrev i inlägget som försvann...

Jag skrev och undrade varför djur är så dumma ibland...
Min hund hade en fästing och när jag försökte ta bort den så backade han och jag fick inte bort den i alla fall... (jag hade en fästingplockare och den blev hängande från hans mage tills jag fick bort den...) Jag passade på nyss igen när han tagit sig en liten tupplur... Det gick lättare.. han dåsade så gott att han bara ryckte till lite grann när jag tog bort fästingen...

Usch, och sedan förstod jag inte varför jag tittade på fästingen... Det är nästan så man blir spyfärdig...
Nu är den i tryggt förvar i kloakerna.. (spolade ner den i toan - mohaha)

I vilket fall - som om ni läst rubriken så handlar (och handlade) mitt inlägg om rädslor... Och alla saker jag är rädd för...

Fästingar är jag inte direkt rädd för - de är bara äckliga...
Insekter och dyl. över huvudtaget är vidriga saker...!

Jag hade älskat sommaren om de inte fanns...
Jag vet, jag vet... Även de ska få finnas - om inte annat för att få balansen i naturen...
Och vissa insekter är ju bra för annars får vi te.x. inte frukt och sådant...
Spindlar är bra för då slipper vi flugor och andra äckliga flygfän de äter.... De är inte mysiga för det (och det vet jag att du inte heller tycker S)

Om ni läst tidigare vet ni att mörker är något jag är lite rädd för... Även åska och naturkatastrofer... (som tur är finns inte mycket sådant här) är något jag på ett sätt är rädd för... Man ska visserligen ha respekt för allt sådant, det ska man.. Men inte vara som jag och vara jätterädd för att något hemskt ska hända...
Och det är samma sak med vissa djur.. Man ska ha respekt för dem...

Något jag har mycket respekt för är getingar (humlor och bin). Jag har en liten fobi för dem... Mycket på grund av mamma skrämde mig när jag var liten ( hon är själv väldigt rädd för dem) och det har hängt med mig sen dess...

Jag kom underfund med när jag skrev inlägget som försvann att jag inte är rädd för getingar, åska och det som finns i mörkret utan mer att bli skadad, illa.. Bli sjuk och så...

Jag tror det är därför jag är rädd för allt som jag har skrivit... Jag inte är jätterädd för allt på grund av vad de utan för vad de kan ORSAKA... Och det är jättejobbigt... Men jag överlever...

Sen en stor orsak att inte åka utomlands till ett varmt land (klimat som här fungerar väl bra...) är förutom att jag inte tycker det är speciellt skönt om det är FÖR varmt, alla insekter som inte finns på kallare bredgrader.

Och vid havet, usch... Där, både i vattnet och vid stranden KAN det finnas saker som är läskiga... OCH kan skada dig...
(ni skulle veta om min allra högsta önskan... lite motsägelsefullt där)

Och savannen - lejon, tigrar och dyl. Dock är de lättare att undvika om man inte får för sig att åka till en djurpark...

Ni kanske kan tänka er vad för jobb jag absolut inte skulle kunna tänka mig att ta...?!
Och aprå på jobb - städjobb på sommaren utomhus, tänk er vilken tortyr för mig, getingar (kanske) till höger och vänster och kryp... huuh...

Hm, jag tror allt det här är nog bara rädslor. Rädslor man kan bearbeta, jag har ju överlevt hittils.
Däremot är jag faktiskt väldigt rädd för getingar allmänt och har lite fobi för dem. Men jag vill och försöker så gott jag kan med att bli av med fobin. Några råd och tips?

Nej, nu ska jag sluta skriva mer om det här (för stunden i alla fall)

Sköt om er, och hoppas ni inte fallit ihop eller nåt... (ni som orkat läsa hela inlägget...)

//J.

//Josefine.

Kommentarer

Jag älskar kommentarer så skriv gärna en rad eller två! =)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som kommer se den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0