Inlägg efter inlägg

Ni skulle veta vad som förigick i min hjärna förut (alltså inget dumt) men den gick på högvarv efter vad jag skulle skriva i min blogg... Jag hade massa att säga eftersom jag igår kväll efter att ha stängt av datorn kom på en massa saker jag kunde skriva. Så jag skrev ner allt på en lista vilket för oss till den första rubriken:

Lista på listor
Är ni som jag och skriver listor för att komma ihåg saker? (Jag är väldigt glömsk och behöver det i alla fall.) Då kanske ni även gör som jag och skriver listor på att ni skrivit listor... Som då igår när jag kom på vilka ämnen jag kunde skriva om - som berör mig just nu... Jag är osäker på om jag ska skriva listan här men jag gör det nog inte... Dels skulle "spänningen" försvinna om ni redan innan visste vad jag skulle skriva om och dels så skulle det kännas konstigt och lite patetiskt...
Men jag ska skriva en lista ändå, bara för att...!
Dagens att-göra-lista:
* se secret life på you tube... (nån som ser det?)
* dammsuga
* städa toalett och handfat
* duscha
* packa upp väskan
* handla
ta ut tvätten
* plocka ur diskmaskinen (och i med ny disk)
* vika ihop förtältet (vi har varit i väg i husvagn i veckan)
* skriva lista på vad vi ska äta här hemma i veckan (eller bara jag beroende på var min syster ska befinna sig)annars så vet jag ju inte vad jag ska handla...

Det sista jag skrev för mig till en annan grej jag tänkte använda som rubrik.

Presentation
Är sådant ens nödvändigt på en blogg egentligen...?
Jag vill ju vara lite anonym så jag kan skriva vad jag vill... Inte skriva skit om folk men något om att beklaga sig kanske är ett bra ord... Jag älskar verkligen de jag känner mycket men ibland kan även de bli en aning jobbiga, eller vad säger ni?
Men kort då om mig:
Jag tänker inte skriva ut vad jag heter (inte ännu i alla fall, det märks senare hur det blir) utan jag skriver bara första bokstaven i mitt förnamn om det skulle vara så. (det gör jag även med de andra namnen...)
Jag bor i ett gult hus i götaland. (mer än så säger jag inte nu.)
Det var det ända jag tänkte skriva från början när rubriken dök upp i huvudet. Nu tycker säkert vissa att jag är larvig men då får de tycka det. Jag är som jag är. Jag kommer nog i alla fall använda den här bloggen lite som en dagbok (jag vet inte hur intressant sådant är att läsa på en skala men tycker ni det är bra så är det ju bara kul för mig!)

Den sista rubriken kom jag på förut när jag var ute med våran hund. (just det kanske skriver en dag framöver hur min familj ser ut (och mina vänner)

Morgonpigg... No way!
Det är inte så jättejobbigt med hund men morgonen har alltid varit ett problem... Jag brås lite på pappa, han är likadan. Vi är båda riktiga nattdjur, dock har det ändrats lite nu efter att vi skaffade hund i våras men morgontrött är man ändå, och är som piggast på kvällen då de flesta vill sova...En anledning till att mina föräldrar skilldes kanske - vem vet... (så nu fick ni reda på det med, vilket minskar i alla fall liiite till vem som är "jag") Min mamma är extremt morgonpigg och kan även om hon lägger sig tolv ett något sådant gå upp sex för att hon "inte kan sova"... Det skulle jag aldrig, aldrig göra frivilligt...

Nu orkar jag inte skriva mer ÄVEN om min hjärna just i detta nu håller på att explodera om säker den vill få ur sig (låter jag inte lite knäpp så säg?! haha)
Jag kommer garnaterat skriva mera igen och ni kommer bli så trötta på mig att ni hoppas jag lägger ner bloggen innan jag ens börjat.. Men det märks, med tanke på att jag ofta slutar göra saker som är roliga senare så är det inte omöjligt... Men jag har ju min lista och jag kan ju använda den till rubrikerna framöver!... Om jag ska få ur mig allt som grott sen igår lär det nog bli några inlägg idag på vem jag är och hur mitt liv är mer specifikt (den som nu tycker det är intressant som sagt).

(just nu står vagnen stilla i nedförsbacken och måste repareras innan den fortsätter nedåt - elelr förhoppningsvis uppåt)

//J.

//Josefine.

Kommentarer
Postat av: Alessandra

secret life.. Vad är det?

2009-07-26 @ 11:27:49
URL: http://alessandra.se
Postat av: J.

Alessandra: Egentligen är det "The secret life of the American teenager" Men det är så jobbigt att skriva så de flesta jag känner som ser/sett serien förkortar det så... Många fler vet jag med... En bra serie... Vill du veta vad den handlar om?

2009-07-26 @ 14:00:41

Jag älskar kommentarer så skriv gärna en rad eller två! =)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som kommer se den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0