London är ingen liten stad =P

Nu har jag varit i London sen fredags eftermiddag/kväll...

Och har väl inte ens sett hälften än. Det är en riktig storstad det här!

Lördag: Åkte till IKEA och åt middag - Swedish meatballs =P. Och såg en fin liten ren. De ropade ut att alla barnen kunde träffa tomten och hans renar och vi trodde det var låtsasrenar - men det var en livs levande =) Jättesöt.
jättesöt! =)

Efter IKEA åkte vi till en av Londons bästa platser CAMDEN! Helt underbart! Camden Lock - en marknadsplats utan slut typ =P Både inomhus och inomhus....
 Camden Lock! =D
Hittade massor jag ville ha =) Åker gärna tillbaka många gånger till... Är ganska säker på att både J, B och L skulle gilla stället... H också skulle jag tro!

Söndag: Vi åkte och hade sightseeing i centrala London; Såg London eye
London eye

Big Ben
Big Ben

Sen gick vi och kollade affärer på Oxford Street. Där det även fanns fin julbelysning =)
Oxford Street julbelysning

Sen stängde alla affärer typ... Klockan var 18.00 och vi ville göra mer så vi åkte till Camden =) och såg New Moon - igen haha...
Jacob and wolfpack på buss =)
Bilden är dock tagen en annan dag, men den passade bra nu =P

Måndag
: Var vi bara hemma hos familjen S är au-pair åt. Städade och fixade, sen var hon barnvakt på kvällen.

Tisdag: Åkte vi till Svenska kyrkan och tittade även in i en butik som heter "totaly swedish" - där det bara finns svenska varor.... =) Helt klart värt att besöka! Efter det gick vi även in till Oxford street igen och handlade lite till innan vi skulle tillbaka hem.
På kvällen sen lekte vi kurragömma med barnen =)

Onsdag/Idag: Idag har vi varit bara varit hemma och fortsatt städningen (det är en av S sysslor här.) Båda blev dock väldigt glada när vi såg att det snöade - det brukar oftast bara regna i London så det var lite kul. Och som bevis filmade vi allt med kameran; ursäkta ljudkvaliten - låten ni får höra är från S dator i bakgrunden.


Och ikväll ska vi åka till Westfield som är ett jättestort köpcenter med ca 270 affärer! De har en hemsida här.

Torsdag/Imorgon: Ännu mer städning och fika i Edgware. Även lite packning då vi ska åka vääääldigt tidigt på fredagmorgonen.

Fredag: Hemfärd! 

//Josefine.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh,bra blogg hörru:D underbar!

Jag själv har precis börjat blogga.Om du gillar en blogg en snygg design och en bloggare med egen klädstil så bord du verkligen kolla in min blogg:)



http://housebunny.blogg.se

2009-12-26 @ 17:07:54
Postat av: mst

hoppas du får en jättebra dag:)

ska vi följa varandra med bloglovin? säg till då du har lagt till mig, så lägger jag till dig :)

2010-01-10 @ 10:51:20
URL: http://maatilda.blogg.se/

Jag älskar kommentarer så skriv gärna en rad eller två! =)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som kommer se den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0